Dit ontbijt is super gezond, hééérlijk als je dol bent op kaneel en ook nog eens heel snel op tafel! Een perfect recept voor twee personen! Love it!

Bij de Albert Heijn heb je tegenwoordig veel alternatieven voor pasta’s, ontbijtgranen en rijst. En een aantal van deze producten zijn ook al voorgegaard, zodat je ze alleen nog hoeft te verwarmen. Ik probeer de laatste tijd steeds vaker van dit soort producten, zoals bloemkoolrijst en pompoenspaghetti. Maar dit keer probeerde ik eens een bakje quinoa-bulgur mix. Meestal wordt deze gebruikt voor een salade of een warm gerecht, maar ik eet het normaal ook wel eens als ontbijt. Daarom heb ik hier een lekker ontbijtje voor je bedacht met deze mix. Het is precies goed voor twee personen.

Quinoa-bulgur ontbijt met kaneel en banaan

Course Breakfast
Prep Time 10 minuten
Total Time 10 minuten
Servings 2
Author Kelsey Ikkersheim

Ingredients

  • 1 bakje gekookte quinoa-bulgur mix
  • 200 ml amandelmelk ongezoet
  • 2 el honing
  • 2 el kaneel
  • 1 banaan

Instructions

  1. Doe de quinoa-bulgur mix in een pan met de melk. Breng het geheel aan de kook en laat de melk goed indikken. voeg na 5 minuten de kaneel en de honing toe. Roer het mengsel goed door elkaar.

  2. Snijd de banaan in plakjes. Als de quinoa-bulgur "pap" klaar is, verdeel je hem over twee komen. Serveer je ontbijt met de plakjes banaan en bestrooi het geheel met wat kaneel. En klaar!!

Facebooktwitterpinterest