healthy mugcake met havermout en cacao
Voor de vrienden van AH word ik uitgedaagd om deze maand met minder suiker te koken. En daarom heb ik dit feestelijke, voedzame ontbijt voor je. Een healthy havermout mugcake. En het mooiste is, dat hij in 5 minuten op tafel staat!

Deze maand staat in het teken van koken en bakken met minder suiker. Ik kreeg heerlijke producten toegestuurd van Albert Heijn. En dit keer heb ik een lekker recept voor je: een mugcake van havermout. En mugcakes had ik al super lang niet gemaakt. Ik was even vergeten  dat dit zo’n eenvoudig recept is, zo klaar en heel voedzaam. En dit keer heb ik een variant voor je met cacao, amandelstiften en verse frambozen. Lekker!

vrienden van ah: ah minder suiker healthy mugcake met havermout en cacao

Healthy Havermout Mugcake

calorieën (per portie): 311
vet (g): 27,6
koolhydraten (g): 190,6
eiwit (g): 52,3

Course Breakfast
Prep Time 3 minuten
Cook Time 2 minuten
Total Time 5 minuten
Servings 1
Author Kelsey Ikkersheim

Ingredients

  • 3 el havermout
  • 1 ei
  • 1 tl cacaopoeder
  • 2 el amandelmelk ongezoet
  • 1 el honing
  • verse frambozen om te garneren
  • amandelstiften om te garneren

Instructions

  1. Breek het ei in een mok of kommetje en meng deze, met alle andere ingrediënten (behalve de frambozen en amandelstiften) tot een beslagje.

  2. Zet je mok of kom in de magnetron, 2 min op vol vermogen. Serveer de mugcake in je kopje, of stort hem op een bord en garneer hem met de frambozen en amandelstiften. Smakelijk!

healthy chocolade mugcake

Facebooktwittergoogle_pluspinterest