pisang goreng, maar dan anders
Dit is niet de pisang goreng die je gewend bent van de Chinees, maar hij is wel super lekker. En je kunt dit heerlijke nagerecht gewoon op de barbecue gooien vanavond!

De laatste tijd verwerk ik banaan veel door andere producten. Ik maak er bijvoorbeeld een bananenbrood of pannenkoeken van. Maar soms vergeet ik dan een banaantje zo uit de hand ook wel eens lekker kan zijn. En als mijn Indische roots even naar boven komen krijg ik zin in een gebakken banaantje. Bij de echte pisang goreng zit er om de banaan een laagje deeg met poedersuiker omheen. Super lekker, maar niet zo gezond. Daarom heb ik een alternatieve variant gemaakt die je gewoon lekker in de grillpan of op de barbecue kan maken.

Heerlijk met een bolletje ijs, of gewoon zo als tussendoortje. Ik reken nu een halve banaan per persoon, maar voor de echte liefhebbers moet je misschien de hoeveelheid verdubbelen.

Pisang Goreng, maar dan anders

calorieën (per portie): 217
vet (g): 10,4
koolhydraten (g): 28,3
eiwit (g): 2,4

Course Dessert
Prep Time 10 minuten
Servings 2
Author Kelsey Ikkersheim

Ingredients

  • 1 banaan
  • 1 tl honing
  • 2 tl kokosrasp
  • 4 pecannoten
  • vanille ijs 1 bol per persoon

Instructions

  1. Halveer de banaan met de schil er omheen in de lengte. Leg de banaan met de schil naar beneden op een plank.

    Verdeel de kokosrasp over de bananen, en sprenkel nu de honing eroverheen.

    Plaats de bananen met de schil naar beneden in de grillpan of op de barbecue. Grill de bananen enkele minuten tot de schil wat begint los te laten en donker wordt. Draai de bananen (VOORZICHTIG) nog even om. De bovenkant krijgt dan nog een mooi grillstreepje.

    Haal de bananen uit de pan en leg ze op een bord. Hak de pecannoten grof, en verdeel deze over de twee bananenhelften.

    Garneer met een bolletje vanille ijs! Jammie!

Selamat Makan (dat betekent: eet smakelijk )

 

Facebooktwitterpinterest